Høsttiltak

Det er mørkt ute når jeg står opp, mørkt når jeg henter i barnehagen.

Det er lyst ute når jeg sitter og myser inn i skjermen, henger over telefonen, sorterer reiseregninger eller rydder i tegnesakene.

Bare såvidt får jeg med meg dagen der ute - jeg føler meg litt som en fisk i et lite akvarie til tider.

 Huden min har fått en slags kvalm blek-gulgrønn farge, håret mitt forsøker jeg vokse ut, så det henger liksom litt sånn overalt. Har betalt i allefall 4 måneder med støttemedlemskap til treningssenteret, og har ikke tid til å så mye som gå forbi det. Rumpen min kommer til å innta en permanent sitteform om kun få strakser. Det er ikke bare dét som skremmer meg for tiden.

Her om dagen kom jeg tilbake til bilen som stod parkert ved parken. Jeg myste mot den, og synes i noen sekunder jeg kunne skimte 3 parkeringsbøter i vindusviskerne. I alle dager, tenkte jeg. Men neida. Det var bare en helt naturlig årsak som ikke kunne relateres til EuroPark.

Det var høsten som hadde satt inn for fullt. Jeg fryser. Fryser, fryser, fryser.

Jeg innså det i dag. Det er tungt å ha høsten på nakken. Ikke bare er jeg Diplomis-kald, men jeg blir liksom litt matt når jeg tenker på at det er over et halvt år til jeg kan trekke på meg kjole igjen. Derfor har jeg forsøkt å skrape sammen litt mental inspirasjon for å holde ut denne høsten.

 

- Skal kle på meg lag på lag på lag på lag - med fine klær. Masse ull. Denne joggebuksa går i arbeidskleshaugen. Sett på hengeræv, altså.

- Skal brenne så masse stearinlys her inne at jeg må male om til våren.

- Skal forsøke med litt mer egenpleie.

- Har Spotify på høstsnurr med Billie Holiday, Nina Simone, Erykah Badu, Melody Gardot, Silje Nergaard og ok, én mann: Paul McCartney.

- Har en stor pakke Chai-te i skapet mitt som jeg skal drikke daglig fra den fine, fine gulltekannen min under den fine nye lysekronen min.

- Skal blogge litt oftere, dele litt flere tanker, litt flere gleder og bekymringer.

- Skal ta i mot tips fra dere på hva jeg skal gjøre for å overleve denne mørke, triste, kalde årstiden:

- ...?

 

3 kommentarer

Eva

05.11.2013 kl.23:25

Huff, høsten er tøff, spesielt når vi har stilt klokka!

Hvis du fryser, spis ingefær. Trekk deg en god kopp te og/eller spis det i maten. Smaker godt også.☺

Du må også få i deg mye D- vitaminer. Mange mangler d vitaminer, og da blir man sliten og litt deppa.

Så litt kosttilskudd Har selv hamstret D-pearls og styrkende urtegjærekstrak!😛

Lykke til.

Inspirato.blogg.no

06.11.2013 kl.00:06

Eva: Jeg tror ikke jeg mangler D-vitaminer, men jeg har fått konstatert lavt nivå av B12! Så jeg tror jeg må kickstarte kroppen litt der... Har alltid vært frysepinn, tror kanskje det er generelt for lite blod i meg.... Brrrr! Trivselstemperatur: 28 grader.

ME

07.11.2013 kl.00:15

Ta pauser innimellom ute. Jeg sniker meg alltid til et par minutter med friskluft i løpet av arbeidsdagen.

Når det gjelder trening så må man bare dra seg dit. Man får jo masse energi etterpå. Kanskje greia er å finne noe annet å trene om vinteren?

Bruk den muligheten du har til å se sola i løpet av dagen. Hjemme er det snart helt mørkt. Merker at det har sykt mye å si at jeg får se sola og dagslys mye mer her i Trondheim enn hjemme i Finnmark.

Solarium er jo en grei ting innimellom da. Men jeg brukte for det meste å trene og gjøre koselige ting med venner for å komme igjennom mørketida:P

Skriv en ny kommentar

Inspirato.blogg.no

Inspirato.blogg.no

30, Oslo

Velkommen til mitt bloggarkiv - hvor jeg har publisert totalt 900 innlegg fra 2011-2016. Inspirato er en samling av tekster, bilder og innlegg skrevet av en illustratør, småbarnsmamma og gründer som skrev under Nettavisen / Side2 Foreldre. Dette er ferden min som "egen lykkes smed" - hvor jeg har skrevet om etableringsfase med både selskap og familie - hvor jeg har skapt den hverdagen jeg selv har ønsket. Her kan du lese om både oppturer og nedturer, gründerliv, totalrenovering og det å være gravid og få barn.

Kategorier

Arkiv

hits